A ROLAND DIVATHÁZ MESÉJE

A Roland Divatház egy nyakkendő történetét meséli el és azt, hogy hogyan vált a márka Magyarország legnagyobb divatcégévé. Olyan, világszinten elismert márkák mint a Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Marc O’Polo vagy épp a Calvin Klein tartoznak a divatház neve alá. Emellett említésre méltó az is, hogy az ország legnagyobb médiumaiban, mint például az MTVA, RTL és az ATV-n feltűnő műsorvezetők is a Roland Divatház által forgalmazott márkák ruháit viselik a kamerák előtt. Fontos megemlíteni azt is, hogy a sport lényeges szerepet tölt be a cég életében. A Magyar Labdarúgó válogatott, a Magyar Kézilabda Válogatott, a Magyar Vízilabda Válogatott, a Magyar Úszó Válogatott és a Magyar Jégkorong Válogatott formaruhájáról is a Roland gondoskodik.

Azonban a Divatháznál nem csak a siker az egyetlen mérce, a küldetéstudatosság is ugyanilyen fontos. Ezért hozta létre a Boldog Gyapjú névre keresztelt programot, ami egyedülálló Magyarországon. Mindannyian vásárolunk, és mindannyian fogyasztók vagyunk, de az etikus fogyasztó abban különbözik az átlagos vásárlótól, hogy minden egyes vásárlása alkalmával jó és tudatos döntést hoz. Ő maga ideális esetben olyan cégeket és termékeket támogat, amelyekben hisz és amelyek hasonló értékrendet követnek. Egyszerűen fogalmazva ez azt jelenti, hogy etikus fogyasztóként olyan termékeket, szolgáltatásokat vásárolunk, amelyeket fenntarthatóan működő vállalatok helyes módon állítottak elő, illetve forgalmaznak. A Roland Divatház olyan gyapjúból előállított szövetet használ fel termékei előállításához, amely igazoltan megfelel a szigorú követelménynek, így igazán környezetbarát lehet a cég operatív tevékenysége. A környezetbarát termeléssel előállított gyapjúszövetből készített öltönyök ezért kaphatják meg a Boldog Gyapjú címkés megjelölést.

A cég története egy mesével azonos, az 1987-es indulása óta teljesen átalakult. Az otthoni nyakkendő gyártástól indulva, innovációt innovációra halmozva eljutott mai állapotáig. Elődje a Vetex Gmk, azaz Vegyes Textil Gmk néven indult el, mely elnevezés passzolt az akkori viszonyokhoz. Az első nyakkendőt, a tulajdonos nagymamája készítette el, az édesapja egyik szétszedett nyakkendőjére hagyatkozva. A gyártást később otthonukban dolgozó varrónők folytatták. Később Budán, egy kis faházban megnyílt az első műhely. 1992-ben a nyakkendők után már elkezdődött a Roland öltönyök gyártása is. 1997-ben már részvénytársasággá vált a cég. A Hugo Boss márkát 1999-től forgalmazza a Roland, majd 2004-től már a Tommy Hilfiger is partner. Megnyílt Budapest belvárosában az első Tommy Hilfiger franchise shop, az első üzlet pedig szintén a Fashion Streetre költözik: ez Európában azóta is az egyik legnagyobb Hugo Boss üzlet. Itt került megrendezésre többször is a már-már hagyományossá vált, a Hugo Bossal és McLaren Mercedessel közösen megrendezett fogadás, amit minden alkalommal a televízió is közvetített.

Ma már ennél is több márkát képvisel a Roland, illetve külön érdekesség az is, hogy 2012-ben a Roland Divatház elnyerte a Londoni Nyári Olimpiai Játékokra utazó Magyar Olimpiai és Paralimpiai csapat forma és felvonuló ruhájának gyártását. Sőt, 2011-ben még egy kalocsai virágmintás overál is napvilágot látott a Formula 1-es együttműködés tiszteletére.

Mit képvisel ma, hogy Roland Divatház? Tökéletes szabást, eleganciát, stílusos megjelenést, minden alkalomra kitűnő választást és a luxus márkák otthonát. Megbízható és évtizedes tapasztalattal rendelkező formaruha gyártót és sport csapatok hű támogatóját. A fenntarthatóság elkötelezett hívét és egy tanulságos mesét.